Piyano Resitali NİHAVEND LONGA Kevser Hanım, Klasik Türk Musikisi Aranje; Güneş Yakartepe Saz Eseri
Güzel Klasik Türk Musikisi Eserlerimizi Solo Enstramantal Piyano ile Hiç Dinlediniz mi?
Genç Piyanist Güneş Yakartepe, ” NİHAVEND LONGA Beste: Kevser Hanım ” Klasik Türk Musikisi-Müziği Eserini Akustik Piyano ile İcra Etti.
Konserde Klasik Batı Müziğinden Popüler Popüler Müziğe Kadar, Klasik Türk Musikisi, Osmanlı Musikisi, Türk Sanat Müziği, Türk Halk Müziği, Yeşilçam Film ve Yabancı Sinema Müzikleri, Dizi Jenerik Müzikleri Olmak Üzere Çok Geniş Bir Yelpazede Yaklaşık 1,5 Saatlik Bir Performans Hedeflenmiştir.
Güneş Yakartepe; Türk Sanat, Halk ve Klasik Müziği Eserlerini Piyano ile Çalma Fikri Nasıl Doğdu.
Mimar Sinan Devlet Konservatuvarında, Klasik Batı Müziği Piyano eğitimi alan Güneş Yakartepe, Türk Müziği Şarkı ve Türkülerimize ilgisi nedeniyle, 15 yaşında iken Türkiye’mizin Güzel Şarkı ve Türkülerimizi Piyanoya uyarlama hedef seçmiştir. Türkü ve Şarkılarımızın Piyano Düzenlemelerini yaparak notalarını yazmaya başlamıştır
Bu İlginç Program, Türkiye’de İlk Defa Bu Konserde Denenmiş Olup Seyirciden Çok Olumlu Tepkiler Almıştır.
Bu Sayede Konser Her Yaştan, Her Yöreden, Her Karekterden İzleyiciyi Kucaklamak fırsatı Doğmuştur. Böylece Repartuar Salonun Tümüne Hitap Etme Şansı Yakalamıştır.
Bu Türk Müziği Eserinin, Piyano Nota Düzenlemesi; Konservatuvar Kompozisyon Öğrencisi, Güneş Yakartepe Tarafından Yapılmıştır.
Akustik Solo Piyano Her Telden Eserler, Türküler ve Şarkılar Konseri
Genç Piyanist Güneş Yakartepe, 19 Yaş Konserleri
Piyanist Güneş Yakartepe, Piyano ile Canlı Konserler Serisi No: 22
Her Telden Karışık Enstrümantal Piyano Resitali
Piyano: Güneş Yakartepe (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Piyano Bölümü)
Eleştiri ve Güzel Yorumlarınızı Bekliyorum. Sevgi ve Saygılarımla…
KEVSER HANIM Hayatı ve Kimdir? KEVSER HANIM Eserleri, KEVSER HANIM Besteleri ile İlgili Bilgiler Nedir?
Nihavend Longa Besteci: Kemani Kevser Hanım
Makam: Nihavent Usûl: Nim Sofyan
Piyano Nota Düzenleme; Konservatuvar Kompozisyon Öğrencisi, Güneş Yakartepe
Eski yazı ile yazılmış Osmanlıca eserlerin tasnifi sırasında ortaya çıkan Nihavend Longa ve Çanakkale Marşı adlı orijinal baskı notaları bulup, bu eserlerin bestecisinin Kevser Hanım ortaya çıkmıştır.
Bu iki ünlü eserin bestecisi, kesin olarak Kevser Hanım’dır.
Bir zamanlar Dârülelhân’da keman hocalığı yapmıştır. Kevser Hanım’ı rahmetle anıyorum.
Adı gibi nihavend makamın da yazılmış 2/4 lük ölçüde bir eserdir. sanat müziği enstrumanlarında nihavent makamının yeri olan ve batı müziğinde karşılığı sol minör tonuna denk düşen yerden çalınır. zaman zaman geçici değiştiriciler almasına rağmen ait olduğu makamın özelliklerini tam olarak yansıtır.
Kadın bestecilerimiz konusunda “Kadın Besteciler” kitabı dün ve bugünün, şehir ve taşranın kuşatılmışlığı arasında kadın bestecilerimizin hiç
Osmanlı ve Türk kültüründe kadının konumu ve sosyal profili, çetrefilli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Kadının toplumun içinde olmadığı, toplumsallıktan soyutlanmış bir şekilde sarayda resmedildiği, buradan hareketle, üretim ilişkilerinde aktif rol oynayamadığı görüşlerinin aksine kadının hayatın içinde sanatla, musikiyle var olduğunu görüyoruz.
Buradan hareketle, Osmanlı kadını üzerine mahrem kalmış önemli bir bahis de Osmanlı kadınının musiki ile olan ilişkisidir. Bu hususta yazılmış sınırlı sayıda makale gösteriyor ki henüz Saray dışına çıkarıp konuşamadığımız Osmanlı kadınını, musiki konusunda da konuşup tartışamıyoruz. Osmanlı kadınının mahrem tarihi gibi Osmanlı kadınının musiki tarihi de henüz çok sınırlı sayıda bilinen tarafıyla önümüzde ve perdelerinin aralanmasını bekliyor.